Roman Polák

Po absolvovaní divadelnej a rozhlasovej réžie na VŠMU nastúpil do Štátneho divadla v Košiciach, neskôr pôsobil v Divadle SNP v Martine, nitrianskom DAB, v Divadle Astorka Korzo´90 a v Činohre SND, kde v rokoch 2006 – 2008 zastával aj funkciu riaditeľa.

Vo svojej tvorbe sa orientuje na ruskú klasickú dramatiku (Čechov, Tolstoj, Turgenev a i.), výrazný je jeho prínos v inscenačnej tradícii hier Molièra a Shakespeara. Jeho martinské spracovanie Marivauxovej hry Spor pod názvom Dotyky a spojenia inšpirovalo názov festivalovej prehliadky najúspešnejších činoherných inscenácií Slovenska. Podobný úspech zaznamenala aj jeho koncepcia Brechtovho Baala, dramatizácia Anny Kareniny, či pohľad na Ivanova.

Polákove inscenácie prinášajú analytický pohľad na človeka ako stratené indivíduum a na vzťahy, ktoré si buduje v deštruovanej spoločnosti.

Okrem réžie sa venuje aj dramatickej tvorbe a v súčasnosti pôsobí aj ako pedagóg odboru divadelná réžia na Divadelnej fakulte VŠMU.

Jeho prvou réžiou v Divadle Aréna bola netypicky slovenská komédia Štefana Kršňáka S brokovnicou na manžela (2010) a o dva roky neskôr napínavá detektívka Agathy Christie Bod nula.

Aktuálne pripravuje pre Divadlo Aréna inscenáciu vlastného textu Škótska hra, ktorú uvedieme v komornom priestore štúdia LOFT v roku 2025.

Predstavenia z archívu

Roman Polák

Roman Polák