Vášnivý milostný vzťah, láska, politika, mučenie, vraždy a najznámejšie dramatické árie svetoznámeho operného diela.
Veľké operné dielo Giacoma Pucciniho v troch dejstvách bolo prvýkrát uvedené v Teatro Constanzi v Ríme, 14. januára 1900. Libreto Luigiho Illicu a Giuseppe Giacosu vzniklo na základe francúzskej divadelnej hry La Tosca autora Victoriena Sardoua, ktorú vytvoril pre hereckú hviezdu Sarah Bernhardtovú. Ide o melodramatický príbeh, odohrávajúci sa v Ríme, v júni 1800, v dobe, kedy bola nadvláda Neapolského kráľovstva nad Rímom ohrozená Napoleonovou inváziou do Talianska.
Ľúbostná dráma vášnivej speváčky Toscy a jej milenca maliara Cavaradossiho, pre ktorého sa zbožná Tosca odhodláva k vražde, aby nakoniec sama musela ukončiť svoj život. Politická sila a moc, ktoré stelesňuje šéf polície – barón Scarpia je tyran, ktorý svojou násilnosťou, chlipnosťou a chtíčom stojí za tragickým osudom mladej lásky.
Mladý režisér Tomáš Procházka pracuje s dekonštrukciou klasického operného titulu a prostredníctvom operných klišé odhaľuje príbeh o dnešnej spoločnosti, v ktorej ľudia v rýchlej honbe za hmotným uspokojením prestali cítiť a vnímať emócie. Postavy prežívajú lásku, nenávisť, klamú, manipulujú, plačú – ale sú to skutočné emócie? Alebo iba presviedčame sami seba, že ešte vôbec niečo dokážeme cítiť, hráme veľké divadlo a ubližujeme tak nielen sebe ale ostatným? Neschopnosť cítiť a vnímať krásu môže byť pre našu civilizáciu seba zničujúce.