Igor Bauersima patrí do kategórie všeumelcov. Je to autor hier, režisér, autor scénických výprav, skladateľ scénickej hudby a filmár. Mnohé divadelné hry napísal spoločne so svojou manželkou Réjane Desvignes (patrí medzi ne i Tattoo). Je známy kontroverznými témami a štýlom práce work in progress, pri ktorom píše text hry priamo na telo hercom, s ktorými pracuje. Prerazil v roku 2000 inscenáciou vlastnej hry norway.today o dvoch mladých ľuďoch, ktorí sa spoznajú na internete a rozhodnú sa spoločne spáchať samovraždu. Bauersima má talent na divadelné spracovanie aktuálnych horúcich tém: v hre Future de Luxe izraelský vedec vychováva klon Adolfa Hitlera, aby vyvrátil genetické predurčenie dobra a zla v človeku, v hre 69 Bauersima spracúva príbeh kanibala z Rotheburgu, ktorý usmrtil a skonzumoval dobrovoľnú obeť, v adaptácii Dantonovej smrti umiestňuje Büchnerovu hru do prostredia moskovského divadla napadnutého čečenskými teroristami.
V jeho hre Tattoo sa medzinárodne uznávaný umelec Tiger rozhodne zanechať svoje potetované telo po smrti svojim priateľom (taktiež umelcom). Cesta hľadania svojho miesta v umení sa prestupuje s odhaľovaním falošných priateľstiev a načrtáva odvrátenú stranu umeleckých ideálov. Tattoo je „čierna groteska, ktorá vypovedá o umelcovej koži, s ktorou ide na trh“ (Martin Kubran). Do hlavných rolí obsadil režisér Martin Čičvák Jozefa Vajdu a Szidi Tobias, ktorí sa nezľakli požiadavky nahoty na javisku.
Inscenácia bola druhou časťou tzv. Špinavej trilógie, ktorá sa začala hrou Koza, alebo Kto je Sylvia? (2004).